11.09.2018 Rekabet koşullarının giderek zorlaştığı günümüzde, şirketler gelişimlerini hızlandırmak için ihracata yöneliyor. İhracata başlayan her firmanın en büyük endişesi ise hangi ülkeye satış yapmalıyım ve müşteri nerden bulabilirim. Her firmanın gündeminde olan bu konu için Uşak Ticaret ve Sanayi Odası (UTSO) ve Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) ortaklaşa ‘’İhracatta Müşteri Bulma Yöntemleri’’ eğitimi gerçekleştirdi. Eğitim, firma sahipleri başta olmak üzere üst düzey yöneticileri, satış-pazarlama ile ihracat departmanın da görev yapan kişilerin katılımıyla UTSO Salonu'nda gerçekleştirildi. Eğitmen Ümit Osman Yılmaz, hangi ülkede hangi sektörde olursa olsun ‘’Müşteri Değer Satın Alır’ bu bilinçle ürün ve hizmetlerimizi müşterinin güvenirliliğini kazanarak pazarlamalı ve satmalıyız diyerek pazarlamanın temel öğretilerinden sayılan 4P ve 4C yaklaşımlarını anlattı. İkinci bölümde ise ihracatta hedef pazar nasıl seçilir?, Hedef pazarda alıcılar nasıl bulunur?, Masa başı araştırma/sahada araştırmanın püf noktaları, Firmalar ile pazarlık yönte


Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan “Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ (İhracat Bedelleri Hakkında) (No: 2018-32/48)” 04.08.2018 tarihli ve 30525 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Tebliğde; İHRACAT BEDELLERİNİN YURDA GETİRİLMESİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLARA yer verilmiştir. Buna göre; -      Türkiye’de yerleşik kişiler tarafından yapılan ihracatın bedelleri, ithalatçının ödemesinin ardından, gecikmeksizin, ihracata aracılık eden bankaya transfer edilecektir. -      Bedellerin yurda getirilme süresi, ihraç tarihinden itibaren 180 günü geçemeyecektir. Söz konusu bedellerin en az % 80’inin bir bankaya satılması zorunludur. -      Peşin döviz karşılığında ihracatın 24 ay içinde gerçekleştirilmesi zorunludur. -      İhracat bedelinin yolcu beraberinde efektif olarak yurda getirilmesi halinde, gümrük idarelerine beyan edilmesi zorunludur. -


15.08.2018 Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Yönetimi ekonomide yaşanan olumsuzluklara karşı her platformda yapılan çalışmalara destek oluyor. Yönetim Kurulu Başkanı S. Selim Kandemir’in ekonomik gündem açıklamasının ardından, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları Osman Çalıkuş ve Coşkun Güngör’ de Uşak Valiliğinde gerçekleştirilen toplantıya katıldı. Valilikte düzenlenen toplantıya esnaf odaları ve organize sanayi bölgeleri temsilcileri katıldı. Toplantıda ülkemizin bayrağına nasıl sahip çıkıyorsak para birimimize de sahip çıkmalıyız, spekülatif iç ve dış hareketlere karşı birlik ve beraberlik içerisinde daha çok çalışarak ve üreterek cevap vermeliyiz mesajı vurgulandı. Yine aynı gün UTSO Yönetim Kurulu Üyeleri, Uşak Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odasının düzenlediği "Dolarını Bozdur, Ülke Ekonomisine ve Bağımsızlığına Sahip Çık" kortejine katılarak ülke ekonomisinde yaşanan manipülasyon ve spekülasyonları, ülke ve millet lehine çevirme çalışmalarına karşı destek verdiler.


14.08.2018 Son günlerde ülkemiz ekonomisinin maruz kaldığı etik dışı siyasi olaylar Dünya Ticaret Örgütü kurallarına aykırı olmakla birlikte devlet ciddiyeti ile bağdaşmamaktadır. Her zaman olduğu gibi birlik ve beraberlik içerisinde, daha çok çalışarak, üreterek ve planlamalarımızdan vazgeçmeyerek kazanacağımıza eminim. Sürdürülebilir büyüme, finansal istikrar ve yapısal dönüşüme odaklanmış olan yeni ekonomi modelini önemsiyor ve tam destek veriyoruz. Uşak olarak ülkenin milli ve yerli hedeflerine en yüksek düzeyde katkı sağlamaya hazırız. Hiç bir çaba bizi dünyanın güçlü ekonomileri arasında yer alma hedefimizden uzaklaştıramayacaktır. Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı S. Selim Kandemir


13.08.2018 Uşak Ticaret ve Sanayi Odası (UTSO) Ağustos ayı olağan meclis toplantısı, Meclis Başkanı İsmail Karaman’ın başkanlığında, UTSO Meclis Üyeleri ve Meslek Komite Başkanlarının katılımıyla oda hizmet binasında gerçekleştirildi. Meclis Başkanı İsmail Karaman, yaptığı gündem değerlendirmesinde, ülke ekonomisinin maruz kaldığı etik dışı siyasi olaylardan, her zaman olduğu gibi Türk halkının birlik ve beraberlik içerisinde, çalışarak kurtulacağını vurgularken, ülkenin milli ve yerli hedeflerine katkı sağlamaya hazır olduklarını ifade etti. Karaman’ın açılış konuşmasının ardından UTSO Ağustos ayı meclis gündemi değerlendirildi. Meclis toplantısı meclis üyelerinin dilek ve temennilerini iletmesi ile son buldu.


2017/KDGM-4/ST sayılı Genelgenin 5. Maddesi hükmünce ST kartı sahipleri, ST sürücü kartlarında kaydedilen verileri en çok 25 günde bir Kart Verme Otoritesine gönderecektir. Bununla birlikte, ST sürücü kartlarında kaydedilen veriler, araç sahibi şirketler tarafından da Kart Verme Otoritesine gönderilecektir. Araç yetki belgesi sahipleri, sürücülere ait verilerin aktarılmasından sürücüleriyle birlikte sorumlu olacaktır.  Diğer taraftan, söz konusu Genelgenin 5. Maddesinin 1. Paragrafında yer aldığı üzere, yetki belgesi sahipleri, yetki belgesine kaydedilmiş araç ünitelerinde kaydedilen verileri, şirket kartı kullanmak suretiyle, geriye doğru 365 günlük veriyi içerecek şekilde ve üçer aylık periyotlarla dijital ortamda arşivleyecek ve bu veriyi ayda bir Kart Verme Otoritesine gönderecektir.  Bu uygulama, yük taşımacılığı yapan sürücü ve şirketlerin yanısıra yolcu taşımacılığı yapan sürücü ve şirketler için de geçerli olacaktır. Söz konusu verilerin yükleneceği temel enstrüman, internet sitesi üzerinden sağlan


13.08.2018 ''TOBB Bölge Toplantıları'' kapsamında Ege Bölgesi toplantısı Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı S. Selim Kandemir'in de katılımıyla gerçekleşti.   Toplantı, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun başkanlığında, TOBB İkiz Kuleler’de yapıldı.  Toplantıya katılan bölge oda/borsa başkanlarına, TOBB’un çalışmaları ve Türkiye ekonomisine ilişkin sunumlar yapıldı. ​


09.08.2018 Harekete Geç!” sloganıyla DENİB ile ortaklaşa düzenlenen programda katılımcılar CeyhunYeşilşerit’in anlatımıyla marka ve markalaşmaya dair birçok sorunun yanıtını bulma şansı yakaladı. Kurum kimliğinin yanında şirketlerin ürettikleri ürün ve hizmetler için müşterilerinin zihninde sadakat oluşturacak markalar oluşturmasının acımasız rekabet koşullarında kendilerine her zaman avantaj sağlayacağını vurgulayan Yeşilşerit, “Bu sadakat zaman içerisinde kurum için bir katma değer haline dönüşerek gelirlerde süreklilik ve yükseklik arz edecektir” dedi. Markalaşmanın zahmetli bir süreç olduğunu ancak bilinenin aksine beraberinde çok yüksek maliyetler ve çok uzun süreler gerektirmediğini kaydeden Yeşilşerit, Marka Olmak, Markanın ve Reklamın Fonksiyonları, Markanın Üretici ve Tüketiciye Yararları, Marka İletişimi ve Marka Yönetimi konu başlıklarında anlatımlar gerçekleştirdi. “Başarının sırrı, değişimin farkında olmak ve değişimi kendi lehine kullanabilmekte yatar!” sözleriyle anlatımlarını bitiren Yeşilşerit’e program sonunda katılımcılar şirketlerinde ki